Triumph

We hebben voor u in het kort leuke details of wetenswaardigheden over een aantal Triumph TR's samengevat.

Triumph in het algemeen

De eerste Triumphs werden gebouwd in de jaren twintig van de vorige eeuw. Triumph is natuurlijk bekend om zijn beroemde sportauto serie: TR1 t/m TR8.

De zijn verkocht tussen 1950 en 1981. Veel van deze auto's zijn in Amerika verkocht. In Nederland rijden veel Triumph TR3TR4, TR5, TR6 en TR7 modellen.

De laatst uitgebrachte modellen zijn de TR7 en TR8 (TR8 met 8 cilinder motor). Naast de TR5 is ook de vrijwel identieke TR250 gebouwd. De Triumph Stag met kleinere 8 cilinder onder de motorkap is ook een echte liefhebbers auto. En wat de MGB voor MG was, is de Triumph Spitfire voor Triumph geweest.

Dit model is tussen 1962 en 1980 verkocht. De lijst met uitgebrachte Triumph's is zeer uitgebreid. Buiten de hierboven genoemde auto's zijn de ''post war'' modellen: 1800,  2000 (jaren 40), Renown,  Mayflower, Italia, Dove GTR4, GT6, Herald, Courier, Vitesse, 1300, 1500, Toledo, Dolomite, 2000, 2.5 Pi, 2500 TC. En in de jaren tachtig werd de Triumph Acclaim uitgebracht.

In 1985 rolden de laatste van de band. Het British Leyland concern ging alle modellen uitbrengen onder de naam Austin, MG en Rover.

 

 

Triumph TR3 en de onderdelen

De Triumph TR3 is geproduceerd tussen 1955 en 1962 en is de doorontwikkeling van de Triumph TR2. Bent u op zoek naar Triumph TR3 onderdelen dan bent u bij ons aan het juiste adres.

De Triumph TR3 had meer vermogen en betere remmen t.o.v. de Triumph TR2. Updates van de Triumph TR3 die bekent staan als de Triumph TR3A en Triumph TR3B werden in respectivelijk 1957 en 1962 geproduceerd. Ook voor deze Triumph TR3 modellen hebben we onderdelen voor u beschikbaar.

De Triumph TR3 had verwijderbare plexiglas zijramen en was zowel een verkoop als motorsport succes. Er zijn ca 74.800 Triumph TR3 verkocht. De Triumph TR3 staat daarmee op de derde plaats in verkoop aantallen voor Triumph. Op de tweede plaats staat de Triumph TR6 met 94.500 verkochte modellen en op de eerste plaats staat de Triumph TR7 met 111.500 verkochte auto's. 

Hoewel de Triumph TR3 veel verkocht werd als tweezitter cabriolet werd er zo nu en dan ook een vierzitter verkocht met een stalen hardtop. De Triumph TR3 was voorzien van een 1991cc viercilinder motor met 95pk in het begin en 100pk m.b.v. de High Port cilinderkop en grotere spruitstuk. Verder had de Triumph TR3 vier versnellingen met overdrive. In 1956 werden de trommelremmen vervangen door schijfremmen. Hiermee werd de Triumph TR3 de eerste Britse serie productieauto met schijfremmen. Zoekt u onderdelen voor de Triumph TR3 zoals de schijfremmen of trommelremmen dan bent u bij Damen en Kroes aan het juiste adres.

Het gewicht van de Triumph TR3 was beduidend hoger dan dat van bijvoorbeeld de Morgan +4 en de Porsche 356. Het was echter nauwelijks zwaarder dan de MGA en MGB. Het chassie, dat ook voor de Triumph TR2, Triumph TR3, Triumph TR3A  en Triumph TR4 werd gebruikt had enkele beperkingen voor de stuuruitslag wat overstuur tot gevolg kon hebben. De Triumph TR3 is een echte roadster ontworpen voor mooi weer met verwijderbare regenbescherming.  

Een leuk detail is dat de Triumph TR3 gaten in de vloer heeft met daarin rubber doppen. Hierdoor kon de originele krik van binnenin gebruikt worden zoals ook bij de Jaguar XK120.

Bij Damen en Kroes hebben we de onderdelen om uw Triumph TR3 rijdende te houden. Bent u op zoek naar Triumph TR3 onderdelen of heeft u vragen over Triumph TR3 onderdelen dan kunt u gebruik maken van ons speciale formulier maar u kunt ons uiteraard ook bellen, 0411-68 80 88.

 

 

Triumph TR4 en de onderdelen

Een ventilatierooster in het dashboard of draaibare zijruiten zijn enkele vernieuwingen die in 1961 in de TR4 zijn intreden deden. Deze en andere onderdelen zijn bij Damen en Kroes veelal uit voorraad leverbaar.

De Triumph TR4 werd geproduceerd tussen 1961 en 1965 en was leverbaar met een 2.2 liter 4-cilinder motor. Het is de opvolger van de Triumph TR3 die tot 1962 werd geproduceerd. Om een Triumph TR4 op de weg te houden hebben wij bij Damen en Kroes veel Triumph TR4 onderdelen op vooraaad.

Een ander voordeel van de Triumph TR4 is de vergroting van de kofferbakruimte waardoor het een meer praktische sportauto werd. Verder was er voor de Triumph TR4 een unique hardtop beschikbaar met een vaste glazen achterruit en met rollbar en verwijderbare stalen centraal panel. Dit type daksysteem werd met de Triumph TR4 voor het eerst toegepast in een productie auto en liep daarmee 5 jaar voor op de eerste Porche 911 en 912 Targa. Het vaste dak van de Triumph TR4 was te vervangen door een eenvoudig vouwbaar dak, de Surry top.

De motor van de Triumph TR4 is een vervolg van de motor van de Triumph TR2 en Triumph TR3 waarbij de motor voor de Triumph TR4 een grotere inhoud kreeg. Verder zijn het uitlaatspruitstuk en de cilinderkoppen gemodificeerd. Wanneer u op zoek bent naar motor onderdelen voor de Triumph TR4 dan kunnen wij u deze, veelal vanuit voorraad leveren zodat u snel verder kunt met het klaarmake van uw Triumph TR4.

Een leuk detail is dat de Triumph TR4 een aantal race successen in Amerika heeft gehad. Dit was mede te danken aan de ingenieur Kas Kastner en bestuurder Bot Tullius. In Australie was de Triumph TR4 regelmatig te zien bij Hill-climb evenementen. De Triumph TR4 werd een populaire en succesvolle rally auto in Europa en in Engeland gedurende de jaren 60.

De meest zeldzame productie Triumph TR4 is het model: Dové GTR4. Een Triumph TR4 gebouwd als een coupé speciaal voor de Dove dealerschap in Wimbeldon. Van deze Triumph TR4 zijn er 43 geproduceerd waardoor onderdelen uiterst schaars zijn. Voor zover bekent zijn de nog ca 12 Triumph TR4 Dové's. Meer over deze speciale Triumph TR4 kunt u hier lezen.

Onderdelen voor de reguliere Triumph TR4 zijn bij Damen en Kroes in Boxtel veelal op voorraad of snel te leveren. Samen met de kennis en ervaring die wij met de Triumph TR4 hebben opgebouwd kunnen wij u goed helpen om uw Triumph TR4 op de weg te houden.

Bent u op zoek naar Triumph TR4 onderdelen? Vul dan dit formulier in en u krijgt spoedig antwoord van ons. Bellen mag natuurlijk ook altijd, telefoon: 0411-68 80 88.

 

 

Triumph TR5 en de onderdelen

De Triumph TR5 is een geweldig leuke sportauto die tussen augustus 1967 en september 1968 is geproduceerd. In Boxtel hebben wij veel Triumph TR5 onderdelen op voorraad om uw auto op de weg te houden.

De Triumph TR5 is visueel gelijk aan de Triumph TR4. De vormgeving verschillen zijn de naambadge, de dubbele uitlaat en het houten dashboard. Dit zijn typisch Triumph TR5 onderdelen die schaars zijn maar bij Damen en Kroes in Boxtel nog verkrijgbaar.

De Triumph TR5 werd voorzien van een zescilinder motor met Lucas mechanische brandstofinjectie en leverde daardoor 150pk. Voor de Amerikaanse markt werd een "afwijkende" Triumph TR5 gemaakt, de Triumph TR250. De aanpassing was nodig ivm emissie eisen en de concurrentie.

Wist je dat de TR in Triumph TR staat voor Triumph Roadster.

De Triumph TR5 was standaard voorzien van schijfremmen, onafhankelijke achterwilophanging en een versnellingsbak met 4 versnellingen. Al deze Triumph TR5 onderdelen zijn bij ons verkrijgbaar. Een extra optie voor de Triumph TR5 was de overdrive en spaakwielen. 

Qua dak werd de Triumph TR5 geleverd met een "Surrey Top" hard top. Deze Triumph TR5 hard top had een vaste "harde" achterruit en een stofffen deel boven de het bestuurder- passagiersgedeelte.

In totaal zijn er van de Triumph TR5 2.947 stuks geproduceerd. Meer dan de helft - 1.786 Triumph TR5's - zijn geproduceerd met het stuur aan de linker kant.

Damen en Kroes is al jaren lang actief in de Engelse automarkt en heeft ook voor de Triumph TR5 veel onderdelen leverbaar en vaak uit voorraad! Naast Triumph TR5 onderdelen hebben we door de jaren heen veel kennis en ervaring opgebouwd die we graag met u willen delen. Bent u op zoek naar Triumph TR5 onderdelen en weet u welk Triumph TR5 onderdeel u nodig heeft dan kunt u via ons speciale formulier direct uw aanvraag insturen. Weet u niet exact welk Triumph TR5 onderdeel u nodig heeft dan kunt u ons altijd bellen, tefefoon: +031 (0)411 68 80 88.

 

 

Triumph TR6 en de onderdelen

De Triumph TR6 werd geproduceerd van 1969 tot 1976. Aan het einde van zijn productie was de Triumph TR6 de best verkochte TR. Ook voor deze Triumph TR6 hebben we onderdelen op voorraad liggen.

Een interessant feit over de Triumph TR6 is dat van de 91.850 geproduceerde auto's er slechts 8.370 in Engeland zijn gebleven, het merendeel was voor de export bestemd. Het carosserie van de Triumph TR6 is grotendeels gelijk aan die van de Triumph TR4 en Triumph TR5 maar met een meer vierkante voor- en achterkant. De Triumph TR6 was voorzien van een 2.5 liter 6 cilinder motor met dezelfde Lucas mechanische brandstofinspuiting zoals die ook bij de Triumph TR5 voor Engeland en overige landen werd gebruikt. De Triumph TR6 kreeg voor de Amerikaanse markt een carburateur. Bij ons in Boxtel hebben we onderdelen voor deze Triumph TR6 motor evenals de vereiste kennis voor repartatie en onderhoud van deze Triumph TR6 motor.

De Triumph TR6 4-versnellingen handmatige versnellingsbak. Een optie hiervoor was de electrische bediende overdrive voor de tweede, derde en vierde versnelling op de eerdere modellen en een electrische overdrive op alleen de derde en vierde bij de latere modellen. Bij het zoeken naar dergelijke onderdelen voor uw Triumph TR6 is het dus belangrijk om deze details te weten. Damen en Kroes beschikt over uitgebreide kennis en ervaring in het onderhouden en herstellen van de Triumph TR6. Werkt u aan een Triumph TR6 dan zijn wij u graag van dienst.

Andere bijzonderheden van de Triumph TR6 zijn de onafhankelijke achterwielophanging, de 15 inch willen en banden, het pooltapijt op de vloer en in de kofferbak, de kuistoelen en het volledige instrumentarium dan in een mooi walnotenhouten dashboard was verwerkt. 

Bent u op zoek naar Triumph TR6 onderdelen maar weet u niet exact welke onderdelen u nodig heeft? We hebben op deze website een formulier voor u klaar staan waar u uw vraag over uw Triumph TR6 onderdeel kunt stellen. Klik hier om het formulier te bekijken. 

Wist u dat de Triumph TR6 schijfremmen aan de voorkant heeft en trommelremmen aan de achterkant. Verder was met een stalen hardtop een optie. Om deze te verwijderen zijn twee personen nodig. Andere opties voor de Triumph TR6 waren de rolbeugels achter de stoelen en een sperdifferentieel. Ook voor deze Triumph TR6 onderdelen bent u bij Damen en Kroes in Boxtel bij het juiste adres.

De Triumph TR6 is een leuke auto met een acceptabele topsnelheid van 190 km per uur, volgens Autocar Magazine.

 

Triumph TR7 en de onderdelen

De Triumph TR7 was geproduceerd van september 1974 tot oktober 1981. De Triumph TR7 werd voor het eerst in de USA gelanceerd en nadien pas in de UK.

De Triumph TR7 heeft een karakteristieke vormgeving en is van veraf herkenbaar mede door de vouw aan de zijkant die van het achterscherm tot net voor het voorwiel loopt. Het ontwerp was afkomstig vna Harris Mann die ook de wigvorm van de Austin Princess ontwierp. Onderdelen voor de Triumph TR7 worden steeds lastiger verkrijgbaar maar wij bij Damen en Kroes doen ons best om toch onderdelen voor deze Triumph TR7 op voorraad te houden.

De Triumph TR7 heeft een lengte van 406cm en is 168cm breed met een gewicht van 1.000kg. Gedurende de ontwikkelperiode was de Triumph TR7 bekent onder de naam "Bullet". Het originele full-size model van de Triumph TR7 had het MG logo om het was gestyled in Longbridge, wat geen Triump fabriek was.

De Triumph TR7 werd voorzien van een 105pk krachtige 2 liter 4-cilinder met 4 plekken per cilinder. Het basis ontwerp werd ook gebruikt in de Triumph Dolomite 1850. De Triumph TR7 heeft een 4-versnelllingen bak met een optionele 5e versnelling handschakel of een 3-versnellingen automaat vanaf 1976. Ook voor deze Triumph TR7 onderdelen bent u bij Damen en Kroes aan het juiste adres.

Van de Triumph TR7 is tevens een cabriolet uitvoering. Voor de productie van de Triumph TR7 cabriolet moesten aantal aanpassingen aan de coupé uitvoering doorgevoerd worden zoals het verplaatsen van de interieurverlichting, het kaartleeslampje werd verwijderd, de benzinetank werd kleiner om ruimte te maken voor de cabriokap. Deze aanpassingen werde ook doorgevoerd in de 1978 hardtop versie van de Triumph TR7 t.b.v. standaardisatie tijdens de productie. Bent u op zoek naar Triumph TR7 onderdelen, laat het ons dan weten. De kans is groot dat we de onderdelen op voorraad hebben!

De Triumph TR7 werd tevens voorzien van een V8 motor en werd de Triumph TR8 genoemd. Deze Triumph TR7 is het herkennen aan de enkele of dubbele bult in de motorkap en was vooral bedoelt voor de Amerikaanse markt.

De Triumph TR7 is frequent gebruikt in de media zoals in de populaire tv serie The New Avangers, in de tv serie Dallas of tijdens een Coca-Cola en Levi's campagnes.

Andere Triumph TR7 varianten zijn o.a. de Triumph TR7 Drophead Coupé, de eerder genoemde Triumph TR8 met 135pk en een Rover motor en de Triumph Spider, een limited editie van de Triumph TR7 Drophead die in 1980 beschikbaar kwam. Deze Triumph TR7 Spider was alleen beschikbaar in Maraschino zwart met vel rode strepen.

Triumph TR7 modellen die niet zijn geproduceerd zijn de Triumph TR7 Sprint, de Triumph TR7 Lynx, de Triumph TR7 Broadside en de Triumph TR7 Boxer.

Bent u op zoek naar Triumph TR7 onderdelen en weet u welk Triumph TR5 onderdeel u nodig heeft dan kunt u via ons speciale formulier direct uw aanvraag insturen. Weet u niet exact welk Triumph TR7 onderdeel u nodig heeft dan kunt u ons altijd bellen, tefefoon: +031 (0)411 68 80 88.

 

 

Triumph Stag en de onderdelen

De Triumph Stag is een 2+2 sports tourer die tussen 1970 en 1978 is verkocht. Voor Triumph Stag onderdelen bent u bij ons aan het juiste adres.

De Triumph Stag was ontworpen om te concureren met de Mercedes SL serie. Alle Triumph Stags zijn 4-sitters cabriolet coupés met een Rollover voor stijfheid en om te voldoen aan de Americaase eisen van die tijd. Een verwijderbare hardtop was een optie voor de vroege Triumph Stags en werd later standaard geleverd. Zoekt u onderdelen voor de Triumph Stag neem dan contact op met Damen en Kroes. Zij hebben veel Triumph Stag onderdelen op voorraad.

De Triumph Stag heeft / had last van oververhitting. Dit had verschillende oorzaken. De eerste was bijvoorbeeld een late aanpassing aan de motor waarbij de waterpomp boven de motor werd geplaatst. Wanneer de motor warm werd dan kan de koelvloeistof in de expansie fles en wanneer de motor vervolgens afkoelde was het koelvloeistof niveau te laag voor de pomp waardoor deze defect raakte. Ook slecht geharde tandwielen die te snel sleten waren een probleem voor de pomp. Tot slot was de materiaalkeuze niet goed. Het blok was van ijzer en de koppen van aluminium wat corrosie bevorderde.

Door z'n reputatie zijn er slechts 25.877 Triump Stags verkocht tussen 1970 en 1977. 6,780 zijn geexporteerd. Toch heeft Damen en Kroes onderdelen voor de Triumph Stag op voorraad liggen.

Triumph Stag was er als Mark I, Mark II en Mark III. Het meest kenmerkende verschil tussen de Mark I en Mark II zij de dorpel en het achterpaneel. Deze hebben de body kleur bij de eerdere Triumph Stags en een zwarte kleur bij de latere. Het oorsponkelijke ontwerp was gebasseerd op de Dolomite's 1.8 liter viercilinder maar kreeg uiteindelijk door Triumph ontworpen 3.0 liter V8.

De Triumph Stag is de opvolger van de Triump 2000.

Zoekt u onderdelen voor de Triumph Stag dan bent u bij Damen en Kroes aan het juiste adres. Veel Triumph onderdelen waaronder die voor de Triumph Stag hebben we voor u op voorraad liggen. Neem gerust contact met ons op of gebruik dit speciale formulier om uw onderdeel te bestellen.

 

 

Triumph Spitfire en de onderdelen

Triumph Spitfire, een sportwagen met de bijnaam "poor man's Jaguar E-type". Zoekt u onderdelen voor de Triumph Spitfire dan bent u bij Damen en Kroes aan het juiste adres.

Het prototype van de uiteindelijke Triumph Spitfire werd in 1962 gemaakt en aan het eind van dat jaar op de London Motor Show geïntroduceerd. De Triumph Spitfire is gebaseerd op zijn "neef: de Triumph Herald waarvan de motor en het chassie werden gebruikt. De ontwikkelfase van de Triumph Spitfire was, vergeleken met de hedendaagse ontwikkeling, mede daardoor bijzonder kort. Zoekt u onderdelen voor de Triumph Spitfire? Bij Damen en Kroes zijn die veelal op voorraad beschikbaar.

Uiteindelijk zijn er 5 modellen van de Triumph Spitfire uitgebracht, de Triumph Spitfire MKI, Triumph Spitfire MKII, Triumph Spitfire MKIII, Triumph Spitfire MKIV en de Triumph Spitfire 1500. Voor elk van deze Triumph Spitfire modellen hebben we onderdelen beschikbaar. Daardoor is het rijdend houden van een Triumph Spitfire goed te doen.

In Amerika werden de meeste Triumph Spitfires verkocht. Door de strenge Amerikaanse emmissienorm stopte Triumph in 1981 met de productie van de Spitfire.

Triumph Spitfire MKI kreeg een 1147cc motor met een vermogen van ca 63pk, de  Triumph Spitfire MKII kreeg 4pk's meer uit dezelfde motorinhoud. Bij de Triumph Spitfire MKIII werd de motorinhoud verhoogt naar 1296cc en deze leverde ca 75pk. De Triumph Spitfire MKIV met hetzelfde aantal cc's leverde door alle mileueisen "slechts" 63pk en de Triumph Spitfire 1500 met zijn 1493cc motor kwam op 71pk uit. Onderdelen voor de Triumph Spitfire motoren zijn bij Damen en Kroes op voorraad beschikbaar. Via dit formulier kunt u uw vraag stellen of bestelling plaatsen.

Een bijzondere Triumph Spitfire is de Triumph GT 6. Dit is de Grand Touring versie van de Triumph Spitfire. Dit modell kwam in 1966 op de markt met oorsponkelijk een 1100cc motor. Deze motor was echter te klein en werd daarom vervangen door de 6-cilinder 2 liter motor die ook in de Triumph Vitesse werd gebruikt.

Wanneer u op zoek bent naar Triumph Spitfire MKI, Triumph Spitfire MKII, Triumph Spitfire MKIII, Triumph Spitfire MKIV of Triumph Spitfire 1500 bij Damen en Kroes bent u voor onderdelen en onderhoud aan het juiste adres.

Heeft u een vraag over een onderdeel van uw Triumph Spitfire neem dan telefonisch contact met ons op of gebruik dit formulier om uw concrete vraag te stellen.

 

Triumph 2000 en de onderdelen

De Triumph 2000 werd voor het eerst geproduceerd in 1948 als Triumph 2000 Roadster en in 1949 als Triumph 2000 Saloon. In 1963 kwam de Triumph 2000 MK1 op de markt. Zoekt u onderdelen voor de Triumph 2000 dan bent u bij Damen en Kroes aan het adres.

De Triumph 2000 MK serie werd geproduceerd van 1963 tot 1977 en was zowel beschikbaar als 4-deurs auto en als estate versie. In totaal werden er 324.652 Triumph 2000 MK's geproduceerd. De onderdelen voor deze Triumph 2000 MK series hebben we veelal bij ons in Boxtel op vooraad.

De Triumph 2000 MK 1 bleeft tot 1969 in productie als sedan en vanaf 1965 was er ook een Triumph 2000 MK Estate leverbaar. Een van de opmerkelijkste upgrades was in oktober 1966 waarbij de ventilatie, met oogklepopeningen toegevoegd werd in het midden van het dashboard en daaronder de bedieningselementen van de verwarming.

De Triumph 2000 MK's waren voorzien van een 2 liter 6 cilinder motor. In 1968 werdt de Triumph 2000 MK 1 gelanceerd met een 2.5 liter 6-cilinder motor met een Lucas Automotive mechanisch brandstofinspuitsysteem. Zoekt u onderdelen voor deze Triumph 2000 MK 1 dan bent u bij ons op het juiste adres. Via dit formulier kunt u uw specifieke Triumph 2000 MK 1 vraag stellen.

In 1969 werd de Triumph 2000 MK 2 gelanceerd. De voorkant van de auto kreeg dezelfde lijnen als de Triumph Stag Grand Tourer. In juni 1975 kwam er de Triumph 2500S met 14" wiellen en verving de 2.5 injectie motor. Dit wat tevens het einde van de benzineinspuiting. 

De Triumph 2000 MK 2 is de "laatste" grote Triumph auto. De productie stopte in 1977. Vandaag de dag zijn er nog veel Triumph 2000 MK op de weg. Dit is mede te danken aan het aanbod aan Triumph 2000 MK onderdelen die u ondermeer bij ons kunt bestellen. Zoekt u Triumph 2000 MK onderdelen dan vernemen wij dit graag van u.

 

 

Triumph Dolomite en de onderdelen

De Triumph Dolomite was een auto die vooral in zijn tijd bekend stond om zijn intereurafwerking. De onderdelen voor de Triumph Dolomite zijn bij Damen en Kroes verkrijgbaar.

De Triumph Dolomite was de laatste aanvulling op het aanbod van het kleine auto aanbod van Triumph. De Triumph Dolomite werd gelanceerd in 1971 tijdens de London Motor Show. Het duurde echter tot oktober 1972 voordat de auto volledig in productie kwam, dit was te wijten aan een aantal stakingen. De naam Dolomite is was eerder al gebruikt door Triumph voor een aantal pre-war auto's. De onderdelen voor de Triumph Dolomite 1972 tot 1980 zijn bij Damen en Kroes te bestellen.

In eerste instantie werd de Triumph Dolomite geleverd met een 1850cc motor met 91pk goed voor voldoende sprint vermogen. Dezelfde motor werd eveneens geleverd aan Saab voor hun 99 model. Tiumph mikte op het toen nieuwe compacte-luxe auto segment en ging daarmee de concurrentie aan met de BMW 2002 en de Fort Cortina GXL. De Triumph Dolomite was standaard  voorzien van veel luxe waaronder dubbele koplampen, ene klokje, volledig instrumentenpaneel, luxe stoelen, achterruitverwarming, sigaret aansteker, etc... Dit zijn ook allemaal Triumph Dolomite onderdelen waarmee wij u van dienst kunnen zijn.

Hoewel de Triumph Dolomite 1850 een geduchte concurrent was van bv de BMW 2002 ontbrak het toch aan performance. Om dit op te lossen lanceerde Triumph in 1973 de Triumph Dolomite Sprint. De Triumph Dolomite Sprint werd voorzien van een 16 kleppen motor waarbij de kleppen werden aangedreven door een enkele nokkenas. Het aantal cc's van deze Triumph Dolomite Sprint werd vergroot naar 1998cc en gecombineerd met 2 carburateurs. Hierdoor werd het vermogen vergroot tot 130 pk. Zoekt u onderdelen voor de Triumph Dolomite Sprint dan ben u bij Damen en Kroes aan het juiste adres. Naast onderdelen voor de Triumph Dolomite Sprint hebben we ook veel kennis en naslagwerkt voor de Triumph Dolomite serie.

Bent u op zoek naar Triumph Dolomite onderdelen stel uw vraag van via dit formulier en wij zorgen voor een snelle reactie.

This is Sliced Diazo Plone Theme